torstai 25. kesäkuuta 2020

Liian olemassa




Olen luonut turvapaikkani pimeään,
             lohdun ulottumattomiin.
Siksi pelkään sitä valoa, joka
 niin armotta näyttää pölyiset
                     nurkat mielessäni.

Yritän selittää itselleni,
 että kaikki on hyvin.
Menneisyys ei voi enää tavoittaa minua,
      eikä se kaikki ehkä enää ikinä toistu.

Silti taas ahdistuksen kietoessa
        minua syleilyynsä pelkään,
        että tämä kaikki oli tässä.
Etten pääse siitä ikinä eroon ja
   se kaikki toistaa taas itseään.
Pelkään, etten jaksa käydä sitä
  läpi enää uudestaan.




Nyt on taas aika, kun en
halua muuta kuin tuhota itseni
Hukun jälleen niihin samoihin sanoihin,
eikä edes omat askeleeni tavoita minua.

Hiljaisuus pujottuu ympärilleni
väkivaltaisena.
Puristuu kurkun ympärille
lempeän päättäväisenä.
Kasvava tyhjyys leijailee
huoneessa piinaavana kehtolauluna.
Laulaa lohduttavia sanoja ikiunesta.

Elämä on pysähdyksissä,
mutta samalla se kiitää ohitseni.
En tavoita enää mitään tai ketään.

Haluan hautautua, unohtua,kadota.
Ei enää virheitä,
ei enää minua.





Ja ne sanoo, että joskus tää menee ohi.
Mutta ne ei taida tajuta sitä,
   ettei joskus riitä mulle.
Joskus on yhtä kuin ei koskaan.

Kun mikään ei tätä enää muuta.
Kun en osaa katsoa maailmaa
      auringon puolelta.
Kun pimeys on nyt syvempää,
                    kylmempää,
                      läpitunkematonta.

Luonnonvoimia uhmaten pelkkää
                 vastatuulta.
Seison juoksuhiekassa ja
 kuuntelen tarinoita elämästä.
         Siitä oikeasta elämästä,
             jota en tavoita.

Vajoan öihin ja
 haluan enää vain pimeyden,
   täydellisen tyhjyyden.
Siellä ei kukaan välitä
   liikaa tai liian vähän.





Välillä liian monta rajaa
kaiken ja tyhjyyden välillä.
Pimeys pitää lankoja käsissään.
Laskee raskaan painon harteilleni,
sotkee askeleeni.

Lasken sekunneista minuutteja,
tunneista päiviä.
Tämä ei lähde minusta.
Aina tässä,
liian olemassa.
                











6 kommenttia:

  1. Sun tekstit on aina niin koskettavia ja pystyn samaistumaan moniin. Oon seurannu sun matkaa instassa ja lukenut kaikki blogitekstit. Oot ajatuksissa, vaikka et tunnekaan mua oikeastaan ❤️

    VastaaPoista
  2. Samaistuttavia sanoja, halauksia.

    T Serkku tyttö.

    http://kivunkanssa.blogspot.com/

    VastaaPoista