maanantai 25. marraskuuta 2019


Etkä taaskaan kysy, missä olen,
mitä teen ja miten voin.
Enkä halua edes vaatia,
kun sä annoit jo tarpeeksi.


Mä vihaan sua.
Vihaan sua, koska käyttäydyt
kuin minulla ei olisi väliä.
Vihaan sua, koska 
tiesit sen jo ennen minua.

Minulla ei ole väliä.








Hymyilen nämä harmaat pilvet pois.
Selvisin taas uuden lumen tuloon asti,
vaikka juurrutin itseni pimeyteen.

Ja yhtäkkiä olen taas olemassa.

Huomaan taas jaksavani enemmän
                       kuin koskaan ennen.


                             Mutta silti


Ujutan taas valheita sanoihini,

enkä edes tiedä miksi.
Käperryn riittämättömyyteni
 ja inhoan itseäni.
Vakaan rauhattomasti
   etäännyn kaikesta.







23:33
Haluan huutaa kaikki
 totuuksina pitämäni ajatukset ulos.
Haluan syyttää muita, mutta
päädyn aina vain vihaamaan itseäni

Haluan kertoa kaiken siitä 
    kuvitteellisesta pelosta,
 jonka koen päivittäin totena.
Haluan huutaa, että katsokaa
 minun teeskennellyn  
    itsevarmuuteni taakse.

Nähkää mut kunnolla,
    nähkää mun epävarmuus.
Nähkää, etten mä kelpaa edes itselleni.







Häivähdys kuulumisen tunteesta,
kun tanssin humalassa yökerhon
   tahmaisella lattialla.

Pelottaa se, mitä

ne sanoo tai
entä jos ne ei sano mitään?

Entä jos?

Entä jos ei?








Tunnen pimeyden läpikotaisin,
  olen asettunut asumaan 
   valon ulottumattomiin.

Yöt venyvät tansseiksi
               seinille
minun eläessä aina vain
             hulluudelle.




Väsyin jo vuosia sitten,
 eksyin liian pitkälle mustuuteen.
Miljoonana palasena makaan taas lattialla
ja rukoilen,


       ettei se taas tulisi,
        ettei se taas satuttaisi.






2 kommenttia: